luni, 10 martie 2014

Utilizări ale bicarbonatului de sodiu

Până de curând îmi era teamă de bicarbonat. Nu știu de ce, dar îl asociam cu o substanță chimică periculoasă. Până de curând când am descoperit că poate fi folosit practic aproape la orice. Așa ca de acum îl folosesc la aproape orice, de la rețete de prăjituri, la curățenia din bucătărie și nu numai.
1. Agent de creștere pentru prăjituri. Știm cu toții că pentru a crește frumos o prăjitură are nevoie de puțin ajutor, așa că adăugăm praf de copt. Praful de copt are în compoziție bicarbonat de sodiu.
2. Antiacid. Când eram mică, un vecin tot cerea bicarbonat pentru că avea aciditate crescută la stomac. Funcționa de fiecare dată.
3. Anticancerigen. Datorită proprietăților alcaline, bicarbonatul împiedică celulele canceroase să se înmulțească.
4. Efect de albire. Știm cu toții că majoritatea pastelor de dinți au bicarbonat în compoziție pentru a ajuta la albirea dinților. Eu am încercat pentru haine. Pun lângă detergentul de rufe și o lingură de bicarbonat pentru rufele albe. E uimitor ce efect minunat are. Pur și simplu strălucesc. De asemenea scoate petele.
Amestecând pasta de dinți cu bicarbonat o să avem dinți mai albi.
5. Abraziv. Am încercat pentru curățarea aragazului sau la faianța din bucătărie. Am amestecat apă și bicarbonat în părți egale. Pasta rezultată o folosesc ca pe orice cremă de curățat la prețuri neserioase. Chiar funcționează.
6. Dezodorizant. O lingură de bicarbonat pus în frigider elimină mirosurile.
7. Faceți un vulcan cu bicarbonat și oțet. Va fi distractiv pentru copii.
8. Am găsit la Ama  o soluție de desfundat chiuveta cu bicarbonat. Punem în scurgere 200 g bicarbonat peste care turnăm simultan 500 ml oțet și 1 litru apă clocotită.
Mă bucur că nu mă mai tem să folosesc bicarbonatul pentru că în felul acesta am reușit să fac economie, pentru că nu mai cumpăr detergenți de curățat pentru faianță și aragaz, nu mai folosesc clor pentru albirea hainelor, etc.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu