joi, 3 octombrie 2013

Sirop pentru tuse

 Iată că a venit iarna și odată cu ea și răcelile de sezon. Cei mici au început să aibă nasul înfundat și mai apoi să tușească. încerc să nu le prea dau medicamente, decât dacă e neapărată nevoie și de aceea apelez la „leacurile băbești” sau mai noile „remedii naturiste”. Mama natură ne-a lăsat o mulțime de remedii și ar fi bine să profităm de ele din plin.
Din întâmplare am descoperit acest sirop care chiar face minuni. Sincer nu mă așteptam să-și facă treaba, dar cum sunt deschisă pentru lucrurile noi, am încercat acest minunat
SIROP CU MIERE, CEAPĂ ȘI GHIMBIR

Ingrediente:

4-5 linguri miere
2 cepe
3 centimetri de ghimbir (2 linguri ghimbir ras)

Preparare:

Tăiem mărunt ceapa (am folosit ceapă albă, special pentru tuse, pentru că am avut din grădină, dar se poate folosi și ceapă normală, galbenă).
Radem ghimbirul pe răzătoarea mică și îl amestecăm cu ceapa.
Turnăm mierea peste celelalte ingrediente.
Lăsăm la macerat minim 6 ore, sau puteți lăsa peste noapte, cum am făcut eu.
Strecurăm printr-o sită și punem în sticluțe. Mi-a ieșit 150 ml sirop pe care l-am pus în sticle de la medicamente.
Mă așteptam ca mofturoșii mei să nu primească siropul din cauza cepei, dar mierea și ghimbirul i-au dau un gust minunat astfel că mi-au cerut într-una sirop.
Le-am dat câte o linguriță la 2 ore timp de o zi, iar tusea a dispărut, deși nu puteau dormi din cauza ei și medicamentele nu au dat nici un rezultat.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu