vineri, 6 septembrie 2013

Prăjitura Albinița

De mult timp vreau să fac această postare, dar mereu intervine ceva mai urgent și renunț. Acum a enit vremea pentru această minunată prăjitură. Sincer, rețeta am luat-o de undeva de pe internet (nu îmi amintesc de unde) și am făcut mici schimbări pe ici pe colo.

Ingrediente:

Foi:

1 ou
150 grame zahăr
150 grame miere
50 grame unt
50 ml lapte
1 linguriță bicarbonat
450-500 grame făină

Crema:

60 grame gris
500 ml lapte
100 grame zahăr
100 grame unt
1 lămâie

În plus:

Gem/dulceață de prune ( sau orice fel de dulceață acrișoară)
Zahăr pudră

Preparare:

 Foi:

Într-o cratiță/castron metalic se pune oul, zahărul, mierea, untul, laptele și bicarbonatul.
Se dă în clocot, apoi se ia de pe foc și se pune făina.
Se frământă puțin, apoi se împarte aluatul în 4 părți egale.
Se întind foile și se coc pe dosul tăvii timp de 5 minute.

Crema:

Se pune laptele la fiert cu gris și zahăr. Se dă în clocot și se mai lasă pe foc 5-6 minute să se îngroașe bine. Se lasă la răcit, iar când e rece se încorporează untul moale și coaja rasă și zeama de la lămâie.
Se ansamblează:
foaie
cremă
foaie
dulceață/gem
foaie
cremă
foaie
zahăr pudră
Se dă la rece minim câteva ore. Dacă aveți răbdare (eu nu am avut) se poate lăsa până a doua zi când e moale.
Poftă bună!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu