joi, 20 iunie 2013

Tort răcoritor

Luna aceasta m-am înscris la Provocarea Bucătar curajos. E vorba de o provocare pentru bloggeri culinari în care, în fiecare lună doi bloggeri propun două rețete: una de desert și una de fel sărat, iar cei înscriși la provocare pregătesc cele două rețete și le publică pe blogul personal la anumite date din lună.
Luna aceasta, la desert, Gabriela Petre a propus acest tort. Rețeta înițială era cu portocale, dar pentru că a zis că putem folosi ce fel de fructe vrem, și pentru că copiii mei adoră kiwi-ul, mi-am permis să fac o mică schimbare. Ce a ieșit, a fost delicios. Nu mă așteptam să-mi iasă așa frumos și delicios. Păcat că nu am un aparat foto bun pentru a face poze delicioase. Dar oricum, să revenim la rețetă:

Ingrediente:

Blat:

250 grame biscuiți (am folosit biscuiți Populari), 115 grame unt, 2 linguri miere (în rețeta inițială era sirop de agave, dar cum am avut miere în casă, mi s-a părut un îndulcitor mai potrivit)

Cremă:

200 ml frișcă, 250 grame mascarpone, 50 grame zahăr pudră (în rețeta inițială era zahăr, dar cum am folosit frișcă vegetală care era îndulcită, nu am mai pus zahăr).
1 pachet pișcoturi
sucul de la 3-4 portocale sau sucul de la un compot
Orice fel de fructe pentru decor (în cazul meu kiwi) și bombonele.

Preparare:

Blat:

Am dat biscuiții pe mașina de nucă (se poare folosi robotul sau un sucitor), am topit untul și l-am turnat peste biscuiți, împreună cu mierea. Am amestecat și am pus toto într-o tavă.

Crema:

Am bătut frișca până s-a întărit, iar apoi am adăugat crema mascarpone. Am turnat jumătate peste blatul de biscuiți.
Am însiropat pișcoturile în suc și le-am pus peste cremă, iar apoi am turnat restul de cremă. Am dat la frigider până a două zi (știu a fost foarte greu, dar putea sta și doar 3 ore) când am decorat cu felii de kiwi și bombonele.
Abia am apucat să fac poze pentru că toți au fost nerăbdători.
Mulțumim Gabriela pentru rețetă!!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu