duminică, 19 mai 2013

Ruladă de pizza

 Când am primit cărțile de bucate, am fost foarte încântată și m-am pus pe răsfoit. Prima rețetă care mi-a sărit în ochi a fost aceasta și abia așteptam să treacă postul ca să o fac. Așa că acum am făcut-o și am fost foarte încântați de ea.

 Ingrediente:

Pentru aluat:

30 grame drojdie proaspătă (sau 1 plic drojdie uscată)
260 ml apă caldă
500 grame făină
1 linguriță cu zahăr
un praf de sare

Pentru umplutură:

2 linguri pastă de roșii
100 grame telemea rasă
100 grame mozzarela rasa
10 frunze de busuioc

Preparare:

Dizolvăm drojdia în apă caldă. Dacă folosim drojdie uscată, o amestecăm cu făina.
Punem făina într-un bol mare, adăugăm zahărul, sarea, amestecul de drojdie/apa caldă, iar apoi frământăm până când se formează aluatul și nu se mai lipește de pereții vasului.
Punem făină pe o planșetă și frământăm aluatul timp de aproximativ 10 minute, până când acesta devine elastic. Îl punem înapoi în bol, îl acoperim cu un prosop și îl lăsăm la loc cald până își dublează volumul.
 Când aluatul și-a dublat volumul, îl punem pe planșeta presărată cu făină, mai frământăm puțin, iar apoi îl întindem într-o foaie lungă de 60 cm și lată de 30 cm.
Întindem pasta de tomate pe aluat, iar apoi presărăm brânza într-un strat destul de gros. Punem frunzele de busuioc tocate, iar apoi rulăm aluatul ca la cozonac. Tăiem ruloul în felii groase de 4-5 cm.
Punem feliile într-o tavă rotundă, cu diametrul de 25 cm și înaltă de 5 cm.
 Lăsăm tava la dospit într-un loc cald timp de 30 de minute.
 Coacem apoi timp de 30-35 de minute la foc potrivit, sau până când s-a rumenit frumos.
 Nouă ne-a plăcut. Singura problemă a fost că nu a avut carne. Puteam să pun niște șuncă, spuneau bărbații.
Sper să vă placă și vouă, indiferent dacă puneți sau nu carne.
Poftă bună!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu