vineri, 24 mai 2013

Tocană de miel vânătorească la ceaun


De Paști am fost plecați în drumeție în Cheile Rîmețului. A fost foarte frumos. Am fost la Biserică, iar apoi am fost invitați la masa la niște oameni de acolo. Am mâncat tocăniță vânătorească la ceaun, făcută de vânători de la noi de la munte. Am fost foarte încântată când am văzut că fac mâncarea la ceaun, pentru că cu puțin timp în urmă mi-am cumpărat și eu un ceaun, așa că am tras cu ochiul pentru a veda cum se prepară mâncarea la ceaun. La final am jucat fotbal cu copiii.
Am tot așteptat momentul potrivit pentru a-mi pune la treabă ceaunul, iar ieri, m-am pus e treabă.

Ingrediente:

 1 pulpă miel
1 bucată costiță miel
1 bucată spată miel
5-6 cepe
2 ardei grași
2 linguri pastă de tomate sau 4-5 roșii
1 căpățână de usturoi
ulei, sare, piper.

Preparare:

Tăiem carnea în bucăți potrivite, o punem în apă cu oțet timp de 30 de minute, iar apoi o spălăm bine în mai multe ape.

Tăiem ceapa, iar apoi o punem la călit în mult ulei.
O lăsăm 15-20 de minute la călit, iar apoi adăugăm carnea.
O lăsăm la fiert timp de 1 1/2 ore, adăugând apă când mai e nevoie.
După ce a fiert carnea, adăugăm ardeiul, amestecăm și lăsăm la fiert până ce e fiert complet. Acum e momentul când punem sarea și piperul.
Punem pasta de tomate, lăsăm 5 minute, iar apoi punem usturoiul tăiat felii.
Luăm ceaunul de pe foc și ne înfruptăm din tocănița aburindă împreună cu piure de cartofi, sau doar salată verde așa cum am avut de Paști.

În mod normal, ceaunul se folosește în aer liber, la foc deschis, dar eu, datorită minunatei ploi din ultima vreme am fost nevoită să mă folosesc de soba din dotare, tot cu foc din lemn, așa că nu a fost cu mult diferit.
Oricum, a fost delicios.
Poftă bună!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu