vineri, 1 martie 2013

Brânză ricotta făcută în casă

 De mult timp fac brânză în casă din laptele în plus. În urmă cu ceva timp, pe când hoinăream pe net am descoperit aici faptul că brânza pe care o făceam eu se numește ricotta. Nu am cumpărat până acum brânza ricotta, și nici nu am de gând să cumpăr, acum că știu cum să o fac în casă.
Așadar,
Ingrediente:
2 litri lapte
o cană cu smântână
1/2 linguriță sare
2 linguri suc de lămâie
Preparare:
Se pune un tifon într-o strecurătoare (în cazul meu un prosop de bucătărie subțire).
Se pune la foc laptele cu smântâna și sarea, amestecând ca să nu se prindă de fundul oalei. Când e cald se adaugă zeama de lămâie și se dă în clocot și se formează cocoloașe de brânză.
Se toarnă în strecurătoare și se lasă la scurs timp de câteva minute, nu foarte mult pentru a nu se usca.
Se păstrează la frigider timp de două zile într-un recipient cu capac.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu